-------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------

رواية وكانت صدفة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

 

ام ابراهيم بحده: انت بتعمل اي هنا ومش لابس هدومك لي ي عنياا اي مفيش ادب ولا اخلاق خالص..
نديم بأحراج شديد وكذلك ريهام التي توردت وجنتيها بخجل شديد..
نديم بتوتر وهو يذهب للخارج: اا انا بس كنت بسألها ع الفطار، هوو الحمام منين..
ام ابراهيم لريهام بعد ان غادر: هو حصل اي؟

 

ريهام بتعجب: انتي كنتي تعرفي انه هنا..
ام ابراهيم بغمزه: ااه جه بالليل وفتح باب اوضتك وكان عمال يبص عليكي وانتي نايمه بس متقلقيش اديته اللي فيه النصيب والصبح نسيت اقولك انه نايم جوه..
ريهام بلوم: نسيتي تقوليلي ولا قاصده انه يشوفني بالمنظر ده..

 

ام ابراهيم بخبث: وفيها اي مش جوزك..
ريهام بغيظ: انا هروح اغير هدومي ي ام ابراهيم وانتي كملي الفطار..
ام ابراهيم بسرعه: تغيري لي مانتي حلوه اهوو..

ريهام: اولاً هغير لانه مينفعش يشوفني كده تاني وثانياً عشان هنزل ادور ع شغل..
ام ابراهيم: هو مش قالك هتشتغلي فشركتهم..

 

ريهام: هو ااه قال بس انا موافقتش..
_ ذهبت ريهام لغرفتها وارتدت ديرس اوف وايت يصل للارض بسيط بعض الشئ باكمام طويله خفيفه ابرز جمالها الرقيق واسدلت شعرها الطويل خلفها كالعاده ونظرت بالمرآه ع نفسها وابتسمت بخجل وهي تتذكر حديث ام ابراهيم وهي تخبرها بأنه بالامس كان ينظر لها وهي نائمه ومشاكسته لها بالصبااح..

 

ولكن سريعاً ما اختفت ابتسامتها وهي تذكر نفسها بـ: فوقي ي ريهاام ده قذر وحيوان وكمان مش ساهل واكيد قاصد يعمل كده والله واعلم نيته اي..
“هو نديم كده ع طول مظلوم ي مفترييين😂😂💔”
_ ذهبت ريهام للخارج بوجه متهجم، لتجده يجلس بجوار شقيقها الصغير ويتناول الطعام معه بمرح..

 

جلست امامه بهدوء وبدأت تتناول طعامها فصمت…
شعر نديم بتهكمها ليردف بهدوء: بعتزر اني جيت كده بس الوقت كان اتاخر ومحبتش ازعجك..
ريهام ببرود: ده بيتك تيجي وقت متحب احنا اللي ضيووف فيه وهانت وهنمشي قريب..
ترك الطعام من يده وهو يردف بحاجب مرفوع: احنا مش اتكلمنا فالموضوع ده قبل كده..

 

ريهام بحده: ااه اتكلمنا بس المفروض لو هو بيتي وانت جيت فاي وقت تبلغني عشان.. اا عشان اللي حصل الصبح يعني كان غلط..
_ انهت كلامها وتوردت وجنتيها مجدداً..
نديم بابتسامه جانبيه خبيثه: واي اللي حصل الصبح انا شايف انه عادي ميستهلش العصبيه والكسوف ده كله..

 

اغمضت عيناها بهدوء ونظرت للجهه الاخري وهي تفرك يديها بتوتر وخجل، ليكتم هو ضحكاته ع خجلها الجميل والمُثلي بالنسبه له…
_ جاءت ام ابراهيم ووضعت امامهم بعض الشاي واردفت بهدوء: حاجه تاني ي بنتي..
ريهام بهدوء: لا شكرا ي ام ابرهيم تعبتك اقعدي يلا افطري..

 

 

ام ابرهيم باحراج وهي تنظر لنديم الذي لا يشيح نظره عن ريهام اطلاقاً: لا ميصحش انا هفطر كمان شويه..
ريهام بهدوء: اقعدي ي ام ابراهيم احنا مش هنغير نظامنا عشان حد..
نديم بابتسامه بلهااء وهو ينظر لريهام: اقعدي ي ام ابراهيم انا نفسي بتتفتح وانتي بتاكلي معايا والله..
ريهام بغيظ وهي تقف: تميم يلاا..
تميم وهو يتجه لغرفته: ثواني اجيب الشنطه..

 

نديم بجديه: ع فين..
ريهام ببرود: هودي تميم المدرسه وهروح ادور ع شغل..
نديم بحده: هو في اي بالظبط..

 

ريهام بهدوء: خير..
نديم بحده: احنا مش في حاجات اتفقنا عليها بتجودي من دماغك لي..
ريهام ببرود مستفز: سوري يمكن نسيت فكرني اتفقنا ع اي..
وقف نديم امامها واردف بغضب: مش قولتلك هتشتغلي فالشركه بتاعتنا اي بقي نازله ادور ع شغل دي..

 

ريهام: والله حضرتك قولت وانا مقولتلكش موافقه..
نديم بغضب من بين اسنانه: بصي ي بنت الناس عايزه تشتغلي الشغل قدامك وتحت عيني تمام مش عاجبك يبقي تقعدي فالبيت ومسمعش كلام فالموضوع ده تاني..
ريهام بحده: وانا مش عايزه اشتغل فأي حاجه تخصك لان بعد منطلق مش عايزه اشوف وشك تاني..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top