-------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------

رواية وكانت صدفة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

 

_ كانت ريهام تعمل بمكتبها وتحاول تنظيم بعض الملفات وايضا مواعيد امجد، حتي صدح رنين هاتف مكتبها..
اجابت بهدوء: افندم ي امجد بيه..
امجد: تعالي ي ريهام قوليلي المواعيد بتاعت النهارده..

 

ريهام: حاضر..
_ اغلقت معه ودلفت للمكتب، ليرمقها الاخر بتفخص شديد وابتسامه جانبيه وسيمه..
ريهام: ا ااحمم النهارده في مقابلاات مع المصممين الجداد وبعدها في اجتمااع فالفرع الرئيسي وبعدهم في غدا عمل مع المندوب الايطالي وهيكون مع حضرتك مدير العلاقات العامه..

 

امجد بهدوء: تمام اجلي مقابلات المصممين لبكره واجهزي وجهزي الملف اللي ادتهولك كامليا امباارح هتيجي معايا..
ريهام: معاك فين..
امجد: الشركه الرئسيه الاجتماع..
ريهام: تمام بعد. اذنك..

 

امجد بابتسامه واسعه: ع فكره انتي حلوه اووي النهارده..
ريهام بحده: افندم..
امجد بسرعه: مش قصدي حاجه بس يعني عشان لو كنتي هتروحي تغيري هدومك عشان الاجتماع فملوش لزوم ده مناسب..
ريهام بجديه حاده وهي تغادر: بعد. اذن حضرتك..
_ ذهبت لاخارج تحت نظرات الاعجاب الشديد بها منه وهي تردف بداخلهاا: ابو تقل دم امككك..

 

_ باحد المطاعم الفخمه…
سالي وهي تتناول بعض الطعام: هو كمال هيسافر امتي..

نديم ببرود: مش عارف لي بتسألي..

 

سالي: مفيش بس سمعت فالنادي ان حوريه هتتجوز ابن عمها فتوقعت انه هيسافر..
نديم: مش عارف بس مظنش انه هيسافر هو كمان بيفكر ينقل اعماله كلها هنا..
سالي بحقد: بس كويس جدا ان كمال خلص منها انا مش فاهمه اصلا ازاي حب وحده اكبر منه فالسن دي هتعجز قبله..

 

نديم: هو اي سبب الحقد. اللي بينك وبين حوريه من زمان ده..
سالي بثقه: بالعكس هي مش فبالي اصلا بس ايام الجامعه كانت بنت خالتها معاياا وكانت وحشه ومحدش بيعبرها وكانو بيحقدو عليا غيرة بنات بقي وكانت بنت خالتها دي ع طول تجيبها معاها عشان يستفزوني بس..

 

 

نديم بخبث: وحشه بنت خالتها دي بقي ولا زي حوريه..
سالي بحقد: بنت وحشه اووي وحقوده من جوه كمان وباين ع شكلها سودا كده ودخينه وشعرها قصير ومجعد..
نديم بسخريه وهو يتناول طعامه: اممم واضح انها هي اللي كانت بتغير منك جدا..
“تخيلو شكل سالي لما تعرف ان ريهام مرات نديم 😂”

 

كمال بخبث: برافو عليك ي فتحي بجد برافو عليك..
فتحي بأبتسامه واسعه: خدامك ي باشااا..
كمال وهو ينظر لتلك التسجيلات بخبث: كده تمام اووي فالحسبات تحت مكافأتك ي فتحي انت والرجاله..

 

فتحي: تمام ي باشاا وع اتفاقنا النهارده..
كمال بخبث: ايوه طبعا ظبط كل حاجه وكلم وخليك ع تواصل معاياا..
فتحي : حصل ي باااشااا..
_ ذهب فتحي للخارج..
اتكئ كمال بظهره ع مقعده واردف بعيون غاضبه: اما اشوف اخرتها معاكي بقي ي حوريه…

 

بغرفة الاجتماعات..
_ كان بجلس عزيز ع رأس مائدة الاجتمااع وبجانبه كمال، والجانب الاخر كان يجلس سعيد وبجواره ريهام وبعض الموظفين ع الجانبين..
وقبل ان يبدأ الاجتماع دلف نديم للداخل وهو يردف: اسف جدا ع التاخير و..
صمت باندهاش ما ان رأها تجلس وتتهامس بالحوار مع امجد..
عزيز بحده: بتتأسف ع اي انت امتي جيت فمعادك اصلا اتفضل…

 

_جلس نديم بجوار كمال وهو يرمقها بغضب شديد لا يعلم لماذا ولكن عندما رأها تجلس بجواره انتابهُ الغضب بقوه..
كمال بهمس وسخريه: اكلمك المطافي تيجي تطفي النار اللي بتطلع منك دي..
نديم بغضب: اخرس يالاا مش عايز اسمع صوتك اما نشوف اخرتهااا
عزيز بجديه: قبل منبدأ..
اشار لريهام واردف بابتسامه هادئه: مين الانسه..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top