-------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------

رواية وكانت صدفة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

 

ولو نسيتي انا مستعد افكرك بالليله اللي كنتي فيها فحضني لان هو ده اخرك فنظري اصلا فمتنسيش نفسك فاهمه..
نظرت له وعيناها امتلئت بالدموع واردفت بنبره يكسوها الالم: فاهمه ي نديم بيه..

_ جذبت زراعها من يده وذهبت للخارج ولسووء حظه كان فذلك الوقت عزيز دالف لغرفة الاجتماعات فهو نسي هاتفه بهاا ورأي ريهام وهي تغادر ودموعها ع وجهها..

 

ذهب للداخل ليري نديم يقف ويستند بيديه ع طاولة الاجتماعات ويبدو عليه الغضب..
عزيز بحده: نديم..
نديم بانتبااه: ايوه ي بابا خير..
عزيز بغضب: انت عملت اي فالبنت..

 

نديم بتوتر: بنت مين..
عزيز بغضب: اسمع ي نديم عشان انا جيبت اخري منك البنت دي مش زي الاشكال اللي انت تعرفهاا ولو عرفت ان انت دخلت الصفقه عشان تروح هناك وتوقعها بطريقتك الرخيصه والله لكون نافيك من العيله كلهاا..
نديم: ي بابا اا..

 

عزيز بحده: اللي عندي قولته..
_ ذهب عزيز الي مكتبه..
نديم وهو يندب ع وجهه بشكل كوميدي: احي اومال لو عرف اللي فيها هيعمل فيا اي…

 

نديم: غلط والله وحوريه مينفعش معاها نظام لوي الدراع ده ي كمال..
كمال بحده: وانا هفضل لحد امتي اخسر واعيش دور الضحيه المره دي هعمل المستحيل عشان مخسرش حتي لو هغصبها ي نديم..

 

نديم: بجد مش عارف اقولك اي، طيب ابوك يعرف..
كمال: ايوه قولتله كل اللي حصل بس طبعا قولتله انها موافقه ع اللي هيحصل..
نديم بقلق: ربنا يستر والله، بس بعد متشوف التسجيلات ممكن تغير رايها..
كمال بتنهيده: هنشوووف…

 

حوريه بحده: وانتي اكيد سكتيله هبله واعرفك بجد انا مصدومه فاللي بسمعه ده..
ريهام بدموع: يعني هكون متجوزااه فالسر لي يعني..
حوريه: كنت فاكره انكم بتحبو بعض وجو الرويات ده..
ريهام بسخريه: روياات اكتر من اللي عايشه فيه ده..
حوريه بغيظ: بجد ابوكي ده راجل عره طلع فخده توديه وفخده تجيبه وهو اللي خلي واحد فاااشل زي نديم يعمل واحد عليكي..

 

ام ابراهيم بحكمه: م يمكن ي ريهام اللي اسمه امجد ده قرب منك بطريقه مش كويسه وهو اتعصب..
ريهام بدموع: حتي ولو ده ميديلوش الحق انو يكلمني بالطريقه دي..
حوريه: صح هو فاكر نفسه جوزها بجد عشاان يقولها كده..
ام ابراهيم بهدوء: طيب لي متحطوش احتمال انه بيغير مثلا..
ريهام بسخريه والم: غيرة اي بس ي ام ابراهيم الغيره دي بتبقي بين اتنين بيحبو بعض انما انا ونديم مش بنطيق بعض..

 

حوريه: خلاص بقي وطنشيله بعد كده وبعدين بيتحكم فيكي بتاع اي مهو متنيل خاطب كنتي اتكلمتي ولا قولتي حاجه..
ريهام ببكاء شديد: اهو قولي انتي هو يخطب ويقضيها ويحكم عليا انا واي خايف ع مشاعر سالم زفت دي ويقولي جوازنا فالسر..

حوريه بحزن: طيب خلاص والنبي متعيطيش وانا ورحمة ابويا وامي لما يجي لانتفلك شعر باطه..
_ ضحكت ام ابراهيم بقوه وايضا ريهاام ضحكت وسط بكاءهاا..

 

ريهاام بضحك شديد: معندووش شوفي حاجه غيرهاا..
حوريه بصدمه: يخربيت ابوكي ي ريهاام انتي عرفتي منين..
ضحكت ريهام بقوه هي وام ابراهيم..

 

ام ابراهيم وهي تذهب لتفتح الباب الذي طرقه احدهم: مش بقولك هبله وانيل من الهبله..
حوريه وهي تجلس بجوار ريهام: بت عرفتي منين انه معندوش..
ريهام بغيظ: بت انتي مش ناقصه غبااء امك..

 

ــ_ دلف نديم وكمال للداخل.، ليتحول وجه حوريه وريهام للعبوس والغضب..
نديم وهو ينظر لها بمشاكسه: اي البوز ده في اي..
حوريه بحده: اسكت ياد علبوشكلك اتفووو..
نديم بحده: متلمي نفسك ي حوريه في اي..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top