-------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------

رواية وكانت صدفة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

 

 

نديم بغضب: سالي اي اللي انتي بتقوليه ده؟..
سالي بحده: بقول ان البنت دي مينفعش تشتغل هنا ولو هي كملت يبقي كل واحد مننا يروح لحاله..
نديم بغضب: انتي بتقولي اهدي الموضوع مش مستاهل..
نظرت له ريهام بسخريه واردفت ببرود: لا مفيش داعي كل واحد يروح لحاله انا اصلا مستقيله..
_ اردفت بكلماتها وغادرت للخارج وهي تضع يدها ع قلبها لما يؤلمها بهذا الشكل..

 

سالي بسعاده: سوري ي بيبي بس هي استفزتني..
نديم وهو يحاول كبت غضبه منها: سالي ممكن تتفضلي دلوقتي وبالليل نتقابل..
سالي وهي تقبله من وجنته بهدوء: اوكي ي بيبي بااي..
_ ما ان دلفت للخارج حتي وجدت ريهام تقف مع كامليا التي تعتزر لها عن ما حدث..

 

سالي بشماته وغرور: حظ اوفر المره القادمه ي ريهام تايمور تيكييير..
كامليا بعد ان ذهبت تلك الحيه: انا اسفه بجد ي ريهام والله مكنت اقصد اسببلك اذي..
ريهام بجمود: ولا يهمك ي كامليا انتي ملكيش ذنب كله من الصفرا دي والبيه بتاعها اللي جوه..
نديم من خلفها بجديه: ريهام تعالي عايزك..
ريهام بحده: افندم؟

 

نديم بحده: مش هنتكلم هنا اكيد يعني..
ريهام بغضب: ومفيش كلام بينا اصلا ي نديم بيه..
نديم وهو يجذبها من يدها بقوه وغضب وذهب لمكتبه واردف لكامليها بحده: مش عايز حد يزعجني..
_ دفعها للداخل واغلق الباب بقوه..
ريهام بغضب: انت اي اللي بتعمله ده مش خايف ست البرنسيسه بتاعتك تشوفناا..

 

نديم بتنهيده: لا مش خايف ولازم تسمعيني خطوبتي انا وسالي اا…
ريهام بحده: استني انا مش عايزه اسمع حاجه عنكم لانكم متهمونيش اصلا..
نديم بغضب: يعني اي؟
ريهام بحده شديدة وهي تعقد ساعديها امام صدرها بغضب: يعني احنا اللي بينا مجرد ورقه فاي وقت هينتهي ومفيش داعي

 

تبررلي حاجه متفرقليش اصلا.
نديم بابتسامه ساخره: يعني انتي شايفه اللي بينا مجرد ورقه..
ريهام وهي تنظر له بغضب: واقل من كده كمان..
نديم بهدوء غاضب: تمام من النهارده لحد مننفصل اللي بينا قليل اوي او مش موجود اصلا، اتفضلي شوفي هتعملي اي؟
_ تركته ريهام وذهبت.، نظر هو لطيفها واردف بسخريه والم: كنت متوقع انها بتحبني مثلا، دي اصلا متستهلش حاجه من اللي جوايا ليهاا…

 

 

_ اما هي فدلفت لمكتبها لتجد. امجد يهم بالخروج واردف بحده: انتي كنتي فين مش عارفه ان في اجتماع كمان شويه..
ريهام وهي تاخذ متعلقاتها وتهم بالذهاب: ااه عارفه بس ميخصنيش لاني استقلت وبعتزر جدا عن الطريقه بعد اذنك..
امجد بسرعه وحزن: استني ي ريهام في حد دايقك او زعلك هنا..
ريهام وهي تغادر مختصره الحديث معه: لا مفيش..
امجد بحده وغضب: اكيد نديم هو السبب بس المره دي مش هسكتلك..

 

_ذهب سريعا الي مكتب نديم ودلف سريعا دون ان يطرق الباب..
وهو يردف بحده: انت عملت اي لريهام ي نديم..
نديم بغضب شديد: وانت مال اهلك بيها..
امجد بحده: اتكلم بادب معايا ي نديم وانا نبهتك ان البنت دي مش زي الاشكال اللي انت تعرفهاا..

 

نديم بحده: امجددد انت اللي تبعد عنها نهائيا لانها تخصني ومتحاولش تعرف ازاااي احسنلك..
امجد بحده: لا ي نديم متخصكش بس يرجع ابوها من سفره وهخطبها لانها شبهي انا وتليق بيا انا، دور انت بس ع غيرها او خليك مع خطيبتك اللي زيك..
_ تركه امجد وذهب للخارج، فحين لكم نديم سطح المكتب بغضب وغيره شديده انتابته.، ثم اخذ جاكيت بدلته وذهب للخارج

 

متجهاً لتلك الاماكن التي كان يذهب لها سابقا، فهو منذ ان تزوجها ولا يعلم لماذا لم تنتابه الرغبه بالذهاب لتلك الاماكن اما الان قد عاد لسابقه وعاد لتلك العادات السيئه…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عزيز وهو يحتضن سما بقوه وحنان: وحشتيني ي قلب عمك..
سما بسعاده: وانت اكتر والله ي زيزو ومتقلقش جايه هنا بلا رجعه هتزهق مني..
كمال بمشاكسه: طيب مش كفايه كده انا كمان عايز حضن..

 

_ احتضنته سما بفرحه وسعاده : وحشني ي كوكووووو..
عزيز بجديه: مش عارف اشكرك ازاي ي فتحي ع اللي عملته والعيال دي انا هعرف ازااي اندمهم ع اللي حصل..
فتحي وهو ينظر لسما التي كانت باحضان كمال بغضب مكتوم لا يعرف مصدره: مفيش شكر ولا حاجه ي عزيز باشا ده واجبي هستاذن انااا..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top