-------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------

رواية وكانت صدفة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

 

سما بحزن: ياااربي بقي ربنا يستر..
_ دلف فذلك الوقت نديم بمرح يخفي خلفه غضبه مما يحدث: الناس الوحشه اللي تيجي مصر من غير متقول..
سما وهي تحتضنه بقوه: ع اساس لما عرفت وقفت تستناني فالمطار بالطبل البلدي..
نديم بمرح: طبل بلدي لي 🥁 انتي جايه من. امريكا ولا خارجه من سجن..

 

كمال بحده: انت كنت فين..
نديم ببرود: كنت بايت فشقة مصر الجديده..
كمال بغيظ: وهتقول لابوك. كده بقي لانه مولع نار منك..
نديم ببرود وهو يتجه للاعلي: كبر دماغك..
عزيز بغضب وحده بعد ان خرج. من مكتبه: ع فين يالاا..

 

نديم ببرود. وهو ينظر له: طالع اوضتي ي بابا..
عزيز بحده : ملكش اوض فبيتي اطلع بره..
كمال بصدمه : ي بابا مش كده ا…
عزيز بغضب: مش عايز حد. يدخل، والبيه يروح يقعد عند اللي كان بايت عندهم والصفقه اللي قولت هتشتغل عليهاا مسحوبه منك..

 

ذهب نديم ووقف امامه بغضب لاول مره: مش عايز تقول حاجه تاني قبل ممشي…
عزيز بحد وغضب: سهر وسط اوس*خ ناس فالدنيا للصبح وس*فاله وقل*ت اد*ب وكمان بجح..
نديم ببرود حاد: الفضل يرجع ليك والله..
نظر له عزيز بغضب وحده: هتحطني انا شماعتك دلوقتي..

 

نديم بحده: لا دي الحقيقه مش انا الفاشل من يومي مش انا ديما اللي ببقي مش نافع فاي حاجه من صغري رغم اني الكبير مفضل عليا كمال فكل حاجه احنا الاتنين نغلط نديم يضرب وكمال لا..
عزيز بغضب: عشان انت الكبير شديت عليك عشان اطلعك راجل اسند عليه..
ندبم بسخريه: للاسف نتيجة اللي عملته قدامك اهي كل وصف وصفته لياا زمان قدام صحابي وقريبنا انا حققتهولك شوفت انا

 

مطيع ازاي وبرضو مش عاجبك..
عزيز بصدمه من ما يتفوه به نديم لاول مره: انا زي مكنت بعاملك عاملت اخوك لو كنت قسيت عليك شويه فعشان انت كنت مطلع عيني وكل يوم. مشكله ولا نسيت..
نديم بحده: لا لا لا انت عمرك معاملتني انا وكمال زي بعض ديما مفضله عليا فالشغل فالبيت فاي حوار بتاخد رأيه هو وانا ولا

 

كاني ابنك هتقولي ظروفه واللي حصل طيب ي عزيز باشا انت تعرف اي عني انا تعرف مين صحابي تعرف انا كنت فين دلوقتي قبل متحكم لا سوري انا مش كمال عشان تسأل عني ده انت حتي لما عرفت انه مش ابنك بقيت تحبه اكتر من الاول وكأنه ابنك الوحيد وانا اللي مش ابنك، ده انت حتي لما قررت تخطبلي عشان حالي يتصلح خطبتلي بنت شريكك فالشغل عشان الصفقات اللي بينكم تتم كويس مش عشااني ، بس تعرف انا احسن منك رغم كل اللي عملته انا مكرهتش اخويا وهو الاخ والصديق الوحيد ليا بس للاسف شكلي هكرهك انت..

 

 

_ اردف بكلماته وهم بالمغادره تحت نظرات كمال الحزينه ع ما يكتمه شقيقه ودموع سما ع ما يحدث، امسك عزيز موضع قلبه بألم وبأقل من لحظه كان جسده يهوي ارضاً فاقداً الوعي..
كمال بصدمه وخوف وهو يهرول له: بابااا الحق ي نديم..
نديم. الذي كان ع وشك. الخروج من المنزل، هرول سريعا لهم بخوف وهو يحاول افاقت والده ولكن دون جدوي..
كمال بحده وخوف: كلم الاسعاف بسرعه..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

سما ببكاء: ي عايده اسمعي مني انا هروح يعني هرووح كلمي السواق..
عايده بملل: ي سما هانم كمال بيه منبه عليا متخرجيش لوحدك لحد مهو يجي..
صمتت سما ببكاء شديد…
هبت واقفه واردفت بصوت مهزوز: بقولك اي انتي معاكي الفون بتاعي كلميلي ف…
عايده وهي تنظر لها بغيظ مكتوم: ي هانم مانا كلمت نديم بيه وكمال بيه مش بيردوو..

 

سما بدموع: لا كلمي فتحي رقمه كمال مسجله عندك كلميه..
_ قامت عايده بمهاتفة فتحي..
اجاب الاخر بنوم: ايوه مين..
عايده بمياعه: فتحي معايا..
فتحي: مين انتي..

 

سماا بلهفه وهي تمد يدها بالهواء: هاتي الفون ي عايده هاتيه..
فتحي بانتفاض منذ ان استمع لصوتها الباكي: اديني سما هانم..
عايده وهي تنظر لسما بغيظ وتردف بمياعه: هي كانت بتقولك اا..
فتحي بغضب وحده: بقولك اديهالي..

 

انتفضت عايده من صوته واعطت الهاتف لسماا..
سما بدموع: فتحي تعالي حالا..
فتحي بقلق وهو ينهض عن فراشه: اهدي طيب وقوليلي في اي..
سما ببكاء مثل الاطفال: انكل عزيز تعب وراح المستشفي ونديم وكمال مخدونيش معاهم وعايده مش راضيه تطلعني عشان

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top