-------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------

رواية وكانت صدفة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

 

نديم: طيب وحوريه..
كمال بابتسامه خفيفه: مانا عشان كده مش هرجع..
نديم بعدم فهم: لا بالراحه كده وفهمني ناوي ع اي هي وافقة عليك ولا لسه..
كمال: هي لسه موفقتش بس بالجزمه هتوافق وهتجوزها وهحول شغلي كله هنا واستقر فبلدي بقي..

 

_ دلف فذلك الوقت هذا الرجل المُسن صاحب ال60 عام وهو يردف بمرح: قدامك شهر تكون متجوزها ي كمال..
كمال بابتسامه واسعه وهو يحتضن والده: بابا وحشتني والله..
والده بحنان: وانت كمان ي حبيبي الف حمدلله ع سلامتك..
نديم بمرح: وانا ي حج عزيز اي هوااا مش ابنك الكبير اناا..

 

عزيز بتجاهل لنديم: اي اخبار شغلك ي كمال طمني..
كمال وهو يكتم ضحكاته ع شكل نديم الغاضب: تمام ي حج زي الفل..
نديم: طيب بالمناسله انتو الاتنين موجودين كنت حابب اقولكم حاجه..
عزيز: لو حاجه تافهه زيك تخرس ومسمعش صوتك..

 

كمال بضحك: هههههه لا خليه يتكلم ي بابا شكلها حاجه مهمه..
عزيز: خير في اي؟
نديم بحزن: ماما..
تهجم وجه الاثنان بقوه وغضب..

 

نديم بسرعه: والله تعباانه جدا ومحتاجه كمال تشوفه و..
كمال بغضب وعيون سودااء: انا امي ماتت ي نديم انت فاهم..
نديم بحزن: ي كمال ا..
كمال وهو ينهض: انا هروح لحوريه بقالي يومين مكلمتهاش بعد. اذنكم..

 

_ ذهب كمال، ليبقي عزيز ونديم بمفردهم..
عزيز بحده: انا مش قولت مليون مره سيرة الست دي متتجابش قدام اخوك..
نديم بحده: ي بابا دي امي وامه هو كمان والمفروض يسمعها ويكلم عمي فوزي اللي هو ابووه الحقيقي..
عزيز بغضب شديد: نديييييييييييم كمال ابني انا وانا ابووه ولو سيرة الست اللي بتقول عليها امك دي جات فالبيت ده تاني لانت ابني ولا اعرفك..
صمت نديم بحزن ع ما وصلت له عائلته مؤخراً…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

ريهام بتنهيده: وده ي ام ابراهيم اللي حصل..
ام ابراهيم بحزن: اومال انتي جيتي هنا ازااي هو قالم انه هيصلح غلطته..
ريهام بدموع: مقالش حاجه وقتها هو اخدني وروحنا جيبنا تميم من عند عمتي وقالها انه جوزي وطبعا عمتي مصظقت تخلص مننا وبعدين جابني هنا ومشي رجع وانتي معاه وجابلي الموبيل ده واخد بطاقتي وكلمني الصبح وقالي انه جاي ومعاه المأذون بالليل..

 

ام ابراهيم: يبقي هيتجوزك..
ريهام بتنهيده: مش عارفه يمكن يتجوزني ويطلقني فوقتهاا ويرميني تاني فالشارع..
ام ابراهيم: بصي ي بنتي لما يجي قبل متوافقي ع الجوازه افهمي منه كل اللي مش عارفااه..
ريهام: مش هقدر هو كفايه انه هيتجوزني مش هيسيبني كده حتي لو هيطلقني..

 

ام ابراهيم بجديه: لا ي بنتي الكلام ده تحتفظي بيه لنفسك انما هو لما يجي بينيله انك زيك زيه مغصوبه ع الجوازه وان ليكي شروط ع حسب هو عايز اي فهماني..
ريهام بشرود: ايوه ي ام ابراهيم فهمت…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

حوريه وهي تتحدث فالهاتف بفرحه: عااا بجد جيت مصر ومقولتليش لي…
كمال: ي بنتي انا جيت امباارح بالليل وكان في حوار مع الواد نديم كده هو اللي اخرني اكلمك دلوقتي..
حوريه: عفونا عنك عشان نديم وبس هاا..
كمال: طيب انزلي تعالي انا قريب من الكومبونت اللي قاعده فيه..

 

حوريه بتوتر: الوقت اتأخر متخليها بكره..
كمال بحده: وحياة امك ده الساعه 7 ي حوريه، وبعدين لو شيفاها متاخر اجيلك انا وبالمره اتعرف ع عمك..
حوريه بخوف: لا لا لا لا خلاص انا هجيلك..
كمال بجديه: ي بنتي خلاص انا كده كده عايز اتعرف ع جدتك وعمك..
حوريه بتمثيل: اي الوو مش سمعاك ي كمال طيب بص انا نازله لو انت سامعني…

 

_ اغلقت الهاتف بوجهه ليردف هو بغيظ: ماشي ي حوريه اما نشوف اخرتها بقي..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نديم وهو يجلس بجوار السائق الخاص به وامامه المأذون: نادي العروسه ي ام ابراهيم..
ام ابراهيم: هي عايزه تشوفك الاول ي نديم بيه..
نظر لها نديم بأيستنكار: تشوفني انا..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top