-------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------

رواية وكانت صدفة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

 

فتحي مش هسامحك..
نظر فتحي وهو يغادر لعزيز بدموع والم واردف بغضب: دي نتيحة افكارك ي باشا، ياريت تكون مرتاح، بس من النهارده تنسو كلكم فتحي ولو جالي شغل ضدكم انا هرضي بيه وبالدم ي بيه..
_ تركه فتحي وغادر، ليذهب عزيز بغضب لسماا..

 

عزيز وهي يمسك يدها بهدوء وهو يهدأ من بكاءها: اهدي ي سما ميستهلكش ي حبيبتي ده واحد بلطجي وصايع..
سما ببكاء شديد: هو قالي انه هيتغير لي يسيبني بعد محبيته ليييي..
عزيز وهو يحتضنها بقوه: وغلاوتك عندي لندمه ع وجعك ده وع كل دمعه نزلت من عنيكي ي حبيبتي..
_ ظلت هي تبكي باحضان عزيز لوقت كبير..
ــــــــــــــ

 

_ ع الجانب الاخر..
كان هو يقود سيارته ودموعه لا تكف عن الهبوط…
اردف لنفسه بقوه: ده الصح ليها انساها ي فتحي انساها..
_ماذا سيحدث له و لسما فيما بعد…

 

 

حوريه بغيظ وهي تنفخ احد البلونات: بقي ده منظر عروسه فرحهاا النهارده..
كمال وهو يزين ذلك اليخت الذين هم به ببعض اشرط الزينه البيضاء: انتي مش بتحبي ريهام ضحي عشانهاا..
حوريه: انااا ااه بحب ريهام بس مبحبش اخووك، اسيب لي بقي الكوافير والحاجات اللي ورايا عشان اظبطله حاجه تفرحه..
كمال بضحك: ههههههه ي ستي خلاص انا بعمل عشان خاطر اخويا وانتي بتعملي عشان ريهام، وبعدين مهما فالاوتيل

 

وبيظبطولنا الدنياا..
حوريه بتنهيده: ماشي خلاص انا خلصت اهو وانت؟
كمال وهو يقف بجوارها: وانا كمان خلصت، تفتكري هيعجب ريهام اللي عملنااه ده..
حوريه: ااه هيعجبها البت دي ملزقه واخوك ممحون هيقولها انا اللي عملت كده وهي هتهيص وهتظيط المهم هيعجبها يعني…

 

كمال بغمزه: طيب مفيش حاجه كده بمناسبة ان فرحنا النهارده..
حوريه بتوتر: بالليل باللليل..
كمال بحاجب مرفوع: اااه النهارده بالليل، يمين عظيم ي حوريه لو عملتي حاجه تبوظ اليوم لانفخك..
حوريه وهي تضربه ع كتفه بقوه: عيب عليك ي ابو كماااال..
كمال وهو يمسك يديها بعشق: انتي متخيله ان البنت اللي رجعتلي الامل فحياتي ودخلتني فحياتها اللي زي الجنه

 

بالنسبالي النهارده هتكون ملكي وللابد..
نظرت له بدموع: قلبي مش مطمن حاسه ان في حاجه هتحصل..
كمال بغيظ: يعني انتي لو مبوظتيش اللحظه بهزارك، تبوظيها باحساسك، طب اي رئيك البوسه اللي كنت بمهد عشان اخدها هاخدها دلوقتي..

 

_ انهي كلماته وهو يقبلها بكل عشق واشتيااق…
حوريه بخجل وهي تبتعد عنه: ط طب وحياة ربنا ي شماال ي كناوي انت لهخصم البوسه دي من بتوع الليل..
كمال بضحك: هههه شمال كناوي مين انتي دمرتي اسمي، وع العموم موافق نخصم بووسه من مليار وخمسه وعشرين

 

بوسه يبقي فاضل مليار واربعه وعشرين بووسه..
حوريه بصدمه: حيلك حيلك، معنديش طاقه انا ولا بال طويل للكلام ده..
كمال بغمزه: اااه ي سوسه عايزه تدخلي فالجد ع طول انتي..
حوريه بوجه احمر وغضب: اااه ي قليل الادب طب مش متجوزه بس هه..
_ ذهبت للخارج سريعا، ليذهب خلفها وهو يضحك بقوه..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

محمد وهو يتكئ بارتياح ع كرسي مكتبه وامامه نديم وعزيز: انا موافق ي نديم انك ترجعها ليك بس بشروط..
نديم بسرعه : وانا موافق ع كل شروط حضرتك..
محمد بجديه: القايمه تتغير وتبقي بمؤخر ميقلش عن ال100 مليون..

 

عزيز: جرا اي ي محمد مبراحه ع الواد..
نديم بجديه: بعد اذن حضرتك يا بابا، انا موافق ي عمي اي باقي الشروط..
_ نظر عزيز لنديم بصدمه، لهذه الدرجه يعشقها فهو يعرف ابنه حق المعرفه لا يحب الشروط ولا القيود بهذا الشكل…
محمد بجديه: شبكه متقلش عن المليون دولار..
نديم بايماء: موافق برضو..

 

محمد بغرور: انا مش عايزك تسكن مع ابوك ولا فحتت شقه، بنت محمد تايمو هيبقالها فيلا بأسمهااا..
نديم: تمام انا موافق هجيبلها فيلا واكتبها باسمها بس انا مش حابب اسكن بعيد عن ابوياا..
عزيز بحده: لا سيبني واخوك كمان هيسكن بعيد عني، انا مش فاضيلكم، طب والله ده احسن شرط فالشروط..
نديم بخبث: بركاتك ي ام ابراهيم..

 

محمد بشك لعزيز: ام ابراهيم اللي كانت قاعده مع ريهام وتميم..
عزيز بنظرات حاده لنديم: سيبك مني انا ي محمد وقولي ليك شروط تانيه هتشفط بيها الواد..
محمد بجمود: ده حق بنتي ي عزيز انت لما هتيجي تجوز سما هتطلب زي كده ولا لا..
عزيز باقتناع: واكتر كمان..

 

نديم وهو يهم بالمغادره: بعد اذنكم بقي عشان ريهام مستنياني..
محمد بخبث: اي بقي ي عزيز حكاية ام ابراهيم دي..
عزيز بتنهيده وابتسامه واسعه: ااااه ي محمد اهي الست دي الوحيده اللي من لما شوفتها بعد اللي حصل وفتحت نفسي للجواز تاني..

 

محمد بمرح: واشمعنا بقي انا شايف انها عاديه، ايوه هي جميله بس مش زي مراتك القديمه ولا حتي الستات اللي بنشوفها..
عزيز: مهو ده المختلف ست بمعني الكلمه، طيب تعرف دي جوزها مات بعد جوازهم بشهر باين وكان عندها عشرين سنه لحد النهارده الست دي محافظه علي عرضه وع نفسها وسمعتها يضربلها تعظيم سلام، اهي دي بقي اللي تطمن انها تشيل اسمك وتبقي خير زوجه ليك..

 

محمد: لا اقتنعت ربنا يوفقك، بس ابقي اعزمني ع الفرح..
عزيز: مانت معزوم ع الفرح..
محمد: ده امتي بقي..
عزيز بهدوء: النهارده..

 

محمد بشك: يعم مش النهارده فرح كمال..
عزيز وهو يهم بالمغادره: وابو كمال..
محمد بضحك: ااه منك ومن عمايلك ي عزيز…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

ريهام وهي تقف فالاوتيل الخاص بزفاف كمال وحوريه وتشرف ع بعض التجهيزات..
_ بجانب قريب منها، دلف ذلك الشااب ذو الملامح الاجنبيه الي داخل الفندق وهو يحمل حقيبه سوداء ع كتفه، نظر له احد العاملين وهو يومئ له برأسه، ليذهب الاخر للاعلي..
ولكن بطريقه اصتطدم بريهام التي اردفت بحده: متفتح ي اعمي انت..
الشاب ببرود وهو يردف باللغه العربيه المتقطعه يبدو انه ليس عربي اصلا: معذره، لم اقصد سيدتي..

 

_ تركها واكمل طريقه للاعلي لترمقه هي ببرود..
دلف الاخر لغرفته والقي بحقيبته ع السرير، ثم نظر لاحد النوافذ، المطله ع ساحة الاوتيل وبالتحديد هذا هو المكان الذي سيقام به زفاف كمال وحوريه، ابتسم بخبث واتجه الي تلك الحقيبه، ليخرج منها سلاا*ح ضخم بعض الشئ واخذ يركبه بهدوووء قا*تل ونظرة عيناااه لا يفارقهاا الشر…
_ فماذا سيحدث…
ـــــــــــــــــــــ

 

قطع حديث ريهام مع احد العاملين ع الزفاف صوت امجد من خلفها..
امجد بهدوء: ريهام ممكن دقيقتين من وقتك..
ريهام بايماء: حاضر ي استاذ امجد اتفضل..

 

امجد بجديه: اولا انا اسف ع سوء التفاهم اللي حصل، غير كده بقي انتي انسانه جميله جدا وانا واثق ان نديم وتفوقه فالشغل وانه ساب كل عادته السيئه بفضلك وكل اللي كان فنيتي من نحيتك والله ان انا طول عمري كان نفسي ارتبط ببنت زيك فاخلاقك وادبك..
ريهام بجديه وهدوء: شكرا جدا ع كلامك ده، وبجد بتمني ربنا يرزقك ببنت الحلال اللي تصونك وتراعي ربنا فيك..

 

امجد بدموع متحجره لا يعلم اهو احب تلك الفتاه ام لا ولكنه شعر بألم غير طبيعي وهو يردف بـ: شكرا ي ريهام، لا انت من النهارده مش مرات اخويا وبس انتي اختي..
ابتسمت ريهام بهدوء: ده شرف ليا طبعا..
_ جاء نديم الذي كان يقف خلف امجد واستمع لحديثه، ليبتسم بهدوء فبرغم ما حدث امجد كان الصديق الوحيد ولكنه ابتعد

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top