-------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------

رواية وكانت صدفة ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

 

عنه بدون سبب فجأ ه”السبب خطوبة نديم لسالي اللي كان بيحبها امجد ونديم مكنش يعرف”
نديم وهو يحاوط ريهام بزراعه بتملك واردف بهدوء: صباح الفل ي امجد خير ع الصبح كده..
امجد بهدوء: مفيش اخوك ي عم كلمني اجي عشان اقعد معاه وهو بيجهز..
نديم وهو يجذب ريهام ويغادرون: مكنتش بدله دي ي عم اوعي يكون فيها بتكير ومناكير..
امجد بمرح: هيوصله الكلام ده هااا…

 

ــــــــــــــــــــــــ
ريهام وهي تجلس بملل بجوار نديم بالسياره: ممكن افهم احنا رايحين فين..
نديم بغمزه: مفجأه ي حبيبتي اصبري..
ريهام بهدوء: نديم..
نديم بايماء: نعم؟

 

ريهام بابتسامه رقيقه: مبسوطه انك متعصبتش عليا لما شوفتني واقفه مع بشمهندس امجد، يعني بصراحه خوفت انك تضربني او تزعق زي عوايدك…
نديم وهو يمسك يدها بهدوء: تتقطع ايدي لو اتمدت عليكي تاني، واسف جدا ي ريهام ع كل لحظه خليتك تعيطي وتتوجعي فيها بسببي، ومدايقتش انك واقفه معااه لاني بثق فمراتي..

 

ابتسمت ريهام وامسكت يده بيديها الاثنين بفرحه..
نديم بجديه: بس انا مبحبش اشوفك واقفه مع حد، ولو حصل هدايق وعارف انك مش هتعملي حاجه تدايقني..
ريهام بايماء: حاضر مش هقف مع حد، وانت كمان هااا..
ابتسم. نديم لها بعشق وجذبها لاحضانه واكمل سيره بالسياره الي ذلك اليخت..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

ام ابراهيم بهدوء: ميستهلكش الراجل اللي ميبقاش قد كلمته معاكي ميستهلكش ي سماا..
سما بدموع والم: طب لي انا لييي، هو يعرف ان فيا وجع كتير لي يجي ويزوده لي..
اردفت ببكاء وصوت متحشرج: انا حبيته بجد، كنت هعمل العمليه وافتح عشان بس اشوفه لي جرحني وكسرني كده، لي ي ام ابراهيم طلع بيتسلي بيا، لي قالي بحبك وانه متقبلني وانا فنظره مش كامله..

 

ام ابراهبم وهي تحتضنها بدموع: حسبي الله ونعم الوكيل فيه من كل قلبي ع اللي عمله فيكي..
تابعت ام ابراهيم بجديه: بقولك اي متعملي العمليه وارجعي شوفي وابقي كامله عشانك مش عشان حد تاني عشان ميجيش برضو واحد بلطجي ومجرم زيه يقولك كده..
سماا بألم كبير: مش عايزه اشوف ومش عايزه افتح مش عايزه اشوف الناس دي اللي كل حاجه عندهم كذب وبيلعبو بمشاعر

 

الناس انا مش عايزه اشوفهم، الضلمه عندي ارحم من اني اشوف الكدب والخداع ده..
_ صمتت ام ابراهيم بحزن ع حال تلك البريئه التي تعاقبها الحياه بقسوه دون رحمه بدون سبب….
_ دلف حوريه الي داخل تلك الغرفه بالاوتيل،وهي تردف بغضب: عاااايزااااه اكل جعااااانه والنبي اي حاجه..
ام. ابراهيم بحده: ي حول الله يارب فاضل كام ساعه وتلبسي فستانك ولو اكلتي كرشك هيبان فالفستان وهيبقي شكلك

 

وحش..
حوريه بمرح: مش مهم الشكل المهم الروح..
_ ضحكت سما بهدوء..
حوريه بحده: بتضحكي ع اي ي بت انتي هاا..
سما بضخك شديد رغم المهاا: لا والله مقصدش حاجه بس كلامك كالعاده بيضحكني..

 

حوريه بغيظ: بنت الجزمه دي محسساني اني ارجوز..
تابعت بحمااس: صح اي رئيكم اجيب الطقومه بتوع مربوحه اللي فمسلسل الكبير واعمل بيهم عرض لكمال النهارده..
_ ضحكت ام ابراهيم وسما ع جنونها بقوه..
كمال وهو يدلف للغرفه بحده: وحياة امك طقومة اي ي بت انتي..

 

سما بسعاده لهم: انا مشوفتش الطقومه يس نديم حكالي علي الحلقه دي وبجد هتبقي حاجه واااو..
كمال بغيظ: اسكتي والنبي ي سما انتي مشفتيش الطقومه دول، وانتي ي هانم عارفه لو..
حوريه بمقاطعه وخوف: يااه عليك ي ابو كمال ده انا بهزر، ده انا مجهزالك حاجه كده هتدخلنا الجنه ع طول..
كمال بمرح: انتي متعرفيش ان النهارده بالذات مش عايز حسنات..

 

حوريه بغيظ: شايفه ي ام ابراهيم قلة ادبه..
ام ابراهيم بحده: انتو والله بجحين بتتكلمو كده قدام البنت البريئه دي اخص ع ربايتكم، وانت ي حج كمال محدش قالك قبل كده ان العريس لو شاف العروسه قبل الفرح فال وحش..
حوريه وهي تختبئ خلف الاريكه: احي ي احي يالهوي، اجري من هنا ي ابو كمال..

 

كمال بضحك: ي بنت الهبله مانا شوفتك خلاص..
حوريه من خلف الاريكه: بس اهو عرفنا اجري بره بقي..
كمال وهو يهم بالمغادره: ماشي ي حوريه، ع العموم الميكأب ارتيست وصلت ابقي روحي اوضتك يالاا..

 

حوريه بمرح: عااا فوريره وخلي بتوع خدمة الغرف دول يجيبولنا اكل..
ام ابراهيم بحده: متسمعش كلامها ي كمال وروح شوف اللي ورااك..
حوريه بغيظ: ماشي ي ام ابراهيم والله لو جوعت اكتر من كده لانا واكله البت سما اللي شبه الكريم كراميل دي..
_ ضحك كمال وهو يذهب للخارج ع تلك فاقدة العقل..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

ريهام وهي تذهب مع نديم داخل ذلك اليخت وهي تنظر له بانبهار: اي ده بجد..
نديم بهدوء: سيبك من كل ده وادخلي جوه في حاجه البسيها..
ريهام بقلق: حاجة اي بقي..
نديم بمرح: تؤ مش هقولك هي اي، وهعمل زي بتوع الرويات واقولك والله ي ريهام لو مدخلتي ولبستيها لالبسهالك انا والجو ده..

 

ريهام بضحك: هههههههههه ماشي دقيقه وجايه..
_ دلفت ريهام داخل تلك الغرفه، لتجد تلك العلبه المربعه ع السرير، ذهبت كي تفتحها، ولكنها وجدت ورقه عليها مدون بها”بت ي ريهام انا وكمال اللي زينا اليخت ونديم هو اللي جاب البتاع اللي فالعلبه ده المهم محبتش اخدعك وانبسطي بقي، كانت معاكي حوريه”..

 

ضحكت ريهام بقوه ع تلك المجنونه، وقامت بفتح تلك العلبه، واخرجت ما بها لتلمع عيناها بالدموع وهي تري ما بداخلهاا..
_ بعد دقائق ذهبت للخارج، لينظر لها نديم بعشق وهي ترتدي ذلك الفستان الابيض الرقيق المرصع بالالماس وتلك الطرحه التي تزين رأسها وشعرها الطويل الذي ينسدل ع ظهرها ليعطيها شكل اكثر من الرائع..
تقدم هو منها وامسك يدها وقبلها بعشق واردف وهو يعتقل خصرها بيده وقد اصبح وجهها احمر للغايه من خجلهاا: حبيت

 

اعمل فرح خااص بينا انا وانتي عشان لما ابننا يجي نحكيله عليه واقوله ان مامته كانت اجمل عروسه فالدنياا..
ريهام بدموع: انا بحبك اووي ي نديم انت احسن راجل فالدنيا..
احتضنهاا هو بقوه وهو يقبل عنقها بعشق واشتيااق..
_ جذبها من يدها وذهب بها الي منتصف اليخت واخذ يتمايلان سويا ع بعض الموسيقي الهادئه وهو لا يزيح نظره عن عيناها

 

الزرقاء التي سحرته منذ الوهله الاولي..
بدون مقدمات حملها نديم بين زراعيه، لتشهق هي بفزع..
نديم بغمزه خبيثه: المفروض نرقص وناكل جاتو والحاجات دي، بس خلاص فاض بيا وهخلي الدخله الاول..
ريهام بخجل شديد: نديم اتلم ونزلني..
نديم وهو يتقدم بها لتلك الغرفه: والله مهيحصل، قضي الامر ي شعلال..
_نسيبهم وحدهم بقي عيب🙄🙄🙈
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

_ الباارت الجاي فرح حوريه وكمال باارت ملئ بالاحداث والمغامرات، انتظروني… 🤌🤌🤌🤌

نديم وهو يتحدث بالهاتف وباحضانه ريهام: خلاص ي كمال جاي اهو نص ساعه وهكون عندك..
كمال بحده: انجز ي نديم مش هاخر الفرح عشانك اناا هاا..
نديم بحده: شووف اهو انا بقولك اقفل عشان اجهز واجيلك وانت عمال ترغي ومعطلني..
كمال: نديم وحياة ابوك مش وقت هزار لازم تيجي عشان تظيط امن المكان والجو ده لان فتحي بكلمه من الصبح مش بيرد..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top